Το πιο πάνω χαρακτηριστικό παράδειγμα επαναφέρει στην επικαιρότητα δύο ζητήματα: Πρώτον, κατά πόσο πρέπει να τεθούν βάσεις για εισαγωγή στα πανεπιστήμια και δεύτερον, πόσο ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα οι γενικοί βαθμοί πρόσβασης.

Ακολουθούν μερικά ακόμα παραδείγματα:

● Υποψήφιος ο οποίος πήρε: 9,70 στα Νέα Ελληνικά, 8,95 στην Ιστορία, 3,92 στα Αρχαία και 15,75 στα Μαθηματικά ΚΚ κατέληξε με γενικό βαθμό πρόσβασης 14.459.
● Υποψήφιος με γενικό βαθμό 18.423, στην πραγματικότητα πήρε: 12,62 στα Νέα Ελληνικά, 16,40 στη Βιολογία, 13,40 στα Μαθηματικά και 16,47 στην Τεχνολογία.
● Υποψήφιος που πήρε: 13,37 στα Νέα Ελληνικά, 15,60 στην Ιστορία, 12 στα Αρχαία και 18,35 στα Μαθηματικά Κοινού Κορμού, στο τέλος της ημέρας πήρε γενικό βαθμό πάνω από 19.

Όπως εκτιμάται, η στατιστική επεξεργασία στην οποία υπόκεινται οι αρχικές βαθμολογίες ευνοεί περισσότερα τους υποψήφιους που έγραψαν από άσχημα μέχρι μέτρια, και λιγότερο εκείνους που πήραν ψηλούς βαθμούς.

«Νομίζω η ανάλυση των αρχικών βαθμολογιών, πριν από την αναγωγή, είναι μια απάντηση σε όλους εκείνους που ζητούν αύξηση θέσεων στο Πανεπιστήμιο Κύπρου», δηλώνει στον «Φ» ο πρύτανης του ακαδημαϊκού ιδρύματος, Κωνσταντίνος Χριστοφίδης.
 
Κληθείς να σχολιάσει το συγκεκριμένο θέμα, ανέφερε πως «πρέπει να δοθεί η δυνατότητα στο Πανεπιστήμιο να βάλει έναν πήχη εισδοχής, εκεί που οι καθηγητές αισθάνονται ότι τα παιδιά θα μπορούν να ανταποκριθούν στο πτυχίο τους».

Ο πρύτανης είπε, ακόμα, ότι οι βαθμολογίες «είναι και μια αποκάλυψη μιας λαϊκίστικης τοποθέτησης ότι πρέπει να αυξηθούν οι θέσεις», προσθέτοντας ότι «αυτοί που νομίζουν ότι βοηθούν τα παιδιά βάζοντάς τα σε τμήματα που έχουν αδυναμία να αντεπεξέλθουν, στην πραγματικότητα τούς στερούν χρόνια».

Είπε, τέλος, ότι «οι βαθμοί δείχνουν, επίσης, την αναγκαιότητα να αυξηθεί η δεξαμενή από την οποία αντλεί φοιτητές το Πανεπιστήμιο Κύπρου, σε όλα τα σχολεία της Κύπρου, δημόσια και ιδιωτικά».

Πράγματι, οι αρχικές βαθμολογίες δεν έχουν καμία σχέση με τους γενικούς βαθμούς πρόσβασης, αφού οι τελευταίοι κυμαίνονται σε ένα εύρος μεταξύ 8 και 20 στην κλίμακα 1-20 (βλ. Οδηγός Σπουδών).

Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι παρά τα χαμηλά αποτελέσματα των αρχικών βαθμολογιών, με βάση τους γενικούς βαθμούς προκύπτει ότι 1.396 υποψήφιοι -δηλαδή ένας στους τέσσερις- έγραψαν πάνω από 18 (!).
 
ΠΙΝΑΚΑΣ
 
Γενικός βαθμός πρόσβασης       Αρ. Υποψηφίων
Από 10 μέχρι 10,99                                     512
Από 11 μέχρι 11,99                                     254
Από 12 μέχρι 12,99                                     331
Από 13 μέχρι 13,99                                     540
Από 14 μέχρι 14,99                                     629
Από 15 μέχρι 15,99                                     719
Από 16 μέχρι 16,99                                     743
Από 17 μέχρι 17,99                                     650
Από 18 μέχρι 18,99                                     519
Από 19 μέχρι 19,99                                     877
20                                                                    1
 
Γράφει: Χριστίνα Κυριακίδου